Dag 0 – If you fail to plan, you plan to fail

Dag 0 – If you fail to plan, you plan to fail

 

Etter å ha lest meg opp på Slow Carb dietten i både the 4-hour Body boken, sett måltids- og resultatvideoer på Youtube, lest meg opp på tips og triks på nettet, og funnet ut av hva man kan og kan ikke spise, må jeg innrømme at jeg er ganske skeptisk på hvordan dette kommer til å gå.

Jeg var klar over før jeg bestemte meg for å begynne på dietten at jeg ikke kunne spise godteri og usunn mat mer enn en gang i uken, og at tilsatt sukker og prosessert mat også er «off the table». Og det er OK. Det gir mening når man ønsker å gå ned i vekt. Det som overrasket meg var at jeg nå også må holde meg unna flere matvarer jeg anser som sunne, eksempelvis havregryn, frukt, yoghurt, soyamelk og knekkebrød.

Så det føles ganske merkelig og helt ærlig litt irriterende å måtte slutte med, fordi det føles ut som at jeg stopper en del av de sunne vanene jeg har lagt meg til. Men det får gå. Dette skal jeg prøve.

Nå har jeg tatt «før»-bilder som – avhengig av hvordan denne dietten går – kan ende opp med å bli et vanlig bilde. Jeg krysser fingrene for «før»-bilder. I tillegg har vi handlet inn for de første par dagene, ryddet bort brød og knekkebrød, og sist men ikke minst mentalt forberedt oss. Sistnevnte var definitivt verst.

I morgen tidlig skal jeg starte dagen med en veldig interessant frokost, så jeg er veldig spent.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *